بورس

شاخص کل دوباره ناحیه ۲ میلیون واحد را فتح کرد

شاخص کل بورس امروز باز هم برای چندین بار شاخص ۲ میلیون واحد را فتح کرد.

به گزارش سرزمین مانا به نقل از مهر، شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز با رشد نزدیک به ۱۰ هزار واحدی مواجه شده و باز هم شاخص ۲ میلیون واحد را پس گرفته است.

ارزش معاملات خرد عدد ۵,۰۳۷ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، کاهش قابل توجهی نداشته است. اما نسبت به میانگین ماهانه، ۲۱ درصد کاهش داشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، ورود نقدینگی حقیقی (خرید حقیقی از حقوقی) به ارزش ۳۱ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. اما امروز بازار شاهد خروج نقدینگی حقیقی به ارزش ۲۳۹ میلیارد تومان بوده است. این درحالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۱,۱۶۳ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. امروز نیز با ورود ۱۷۹ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی برای پنجمین روز متوالی به صندوق‌های درآمد ثابت، دریافت سود ثابت همچنان مورد استقبال حقیقی‌ها قرار دارد. در یک هفته گذشته شیب ورود به این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه، در حال افزایش است.

ارزش صف‌های خرید ۲۵۲ میلیارد تومان است که کاهش ۸۹ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد.
همچنین ارزش صف‌های فروش هم با کاهش ۱۴ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی همراه بوده و در محدوده ۳۵۴ میلیارد تومان قرار دارد.

گروه چندرشته‌ای با ارزش معاملات ۱۸۸ میلیارد تومان (۱.۵ برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه بیمه با ارزش معاملات ۱۵۵ میلیارد تومان (۱.۴ برابر میانگین هفتگی) و گروه غذایی با ارزش معاملات ۳۰۳ میلیارد تومان (۱.۴ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.