×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱ تیر , ۱۴۰۵  .::.   برابر با : Monday, 22 June , 2026  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پرداخت مطالبات تأمین اجتماعی باید در اولویت باشد

عباس اکبری مدیر کل تأمین اجتماعی استان هرمزگان با اشاره به ضرورت پرداخت به موقع حق بیمه و پرداخت مطالبات بیمه‌ای کارگاه‌ها از سوی سازمان ها، دستگاه‌ها و کارفرمایان به منظور پرداخت تعهدات و ارتقای خدمات به بیمه‌شدگان و بازنشستگان گفت: در استان بیش از ۶ هزار میلیارد تومان از کارگاه‌های مختلف مطالبات داریم و از سوی دیگر ۱۷۶ میلیارد تومان بدهی به مراکز درمانی طرف قرارداد وجود دارد به عبارتی مطالبات ما از کارفرمایان سی برابر بدهی هایمان است.

به گزارش سرزمین مانا به نقل از  روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، اکبری با اشاره به تعهدات سنگین این سازمان در ماه‌های آخر سال اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی باید در بهمن و اسفند ماه سال جاری علاوه بر پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران نسبت به پرداخت عیدی پایان سال این عزیزان هم اقدام کند و علاوه بر آن پیگیری پرداخت تفاوت متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را نیز در دستور کار دارد.

وی افزود: باید در نظر داشت که سازمان تامین اجتماعی در کنار پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران، هزینه‌هایی را نیز ماهانه در حوزه درمان، در بخش تعهدات کوتاه‌مدت و بیمه بیکاری پرداخت می‌کند.

اکبری در ادامه گفت: در استان هرمزگان بیش از ۶ هزار میلیارد تومان از کارگاه‌های مختلف مطالبات داریم و از طرفی تنها بدهی سازمان تأمین اجتماعی در استان در حوزه درمان است که مربوط به داروخانه‌ها و مراکز درمانی غیردانشگاهی است با رقمی بالغ بر ۱۷۶ میلیارد تومان یعنی بیش از ۳۰ برابر بدهی، سازمان تأمین اجتماعی در استان دارای مطالبات است. برای نمونه اگر فقط یک قلم از مطالبات این سازمان که مربوط به شهرداری بندرعباس و پیمانکاران آن است که به رقمی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد پرداخت شود مشکل پرداخت بدهی سازمان تأمین اجتماعی به مراکز درمانی طرف قرارداد در استان مرتفع خواهد شد.

مدیر کل تأمین اجتماعی هرمزگان افزود: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با استاندار هرمزگان مکاتبه‌ای داشته‌اند که چنانچه کمک شود سازمان تأمین اجتماعی مطالبات خود را از کارگاه‌ها‌ی بدهکار وصول کند وصولی این بخش برای پرداخت مطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌های استان هزینه می‌شود.

اکبری تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی برای ایفای تعهدات خود در قبال بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمری بگیران از هیچگونه بودجه و منابع دولتی استفاده نمی‌کند و تامین منابع برای انجام تعهدات سازمان از محل دریافت حق بیمه‌ها است. لذا از کارفرمایان محترم نیز تقاضا داریم تا در پرداخت بموقع حق بیمه‌ها، سازمان را مثل همیشه همراهی کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.