حقوق بین الملل

ارائه گزارش شفاهی هیئت حقیقت یاب سازمان ملل در مورد ایران به نشست 53 شورای حقوق  بشر

هیئت حقیقت یاب تعیین شده از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل برای بررسی برخی موضوعات مربوط به حقوق بشر در ایران، گزارشی از بررسی های خود را به نشست 53 شورای حقوق بشر سازمان ملل که هم اینک در دفتر سازمان ملل در ژنو جریان دارد، ارائه نمود. این هیئت در گزارش خود انتقاداتی را متوجه عملکرد مراجع رسمی ایران نمود  و بر توصیه ها و پیشنهاداتی نیز تاکید نمود. در خلال جلسه ارائه هیئت مزبور، نمایندگان کشورهای مختلف و برخی نهادهای مدنی و نمایندگان هیئت اعزامی جمهوری اسلامی نیز اعلام نظر کردند . برخی از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان در ادامه فعالیت های چند ماهه اخیر که به صورت خاص وارد جلسات سازمان ملل در مورد ایران و پوشش آن شده اند، در این مورد نیز  به صورت زنده رویداد یاد شده را بازتاب دادند.

شایان ذکر است در حال حاضر در خصوص ایران سه مرجع در سازمان ملل به صورت مستمر گزارش تهیه می کنند: گزارشگر ویژه تعیین شده برای نظارت بر ایران( دکتر جاوید رحمان)، دبیر کل سازمان ملل، هیئت حقیقت یاب تعیین شده از سوی شورای حقوق بشر که متشکل از سه عضو شناخته شده جهانی می باشد.

🔸لینک فیلم مجموعه سخنرانی ها و اعلام نظرهای جلسه مربوط به ارائه گزارش شفاهی هیئت حقیقت یاب شورای حقوق بشر سازمان ملل در مورد ایران:

https://media.un.org/en/asset/k1a/k1a7z87nqd

🔸لینک مربوط به اظهار نظر  و جایگاه هیئت حقیقت یاب شورای حقوق بشر در مورد ایران:

https://www.ohchr.org/en/press-releases/2023/07/iran-must-end-crackdown-against-protesters-and-uphold-rights-all-iranians

https://www.ohchr.org/en/hr-bodies/hrc/ffm-iran/index

@IHRCIRAN

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.