مطالبه ۱۸ هزار میلیارد تومان تامین اجتماعی خوزستان از کارفرمایان
دکتر هدایتالله عبدیزاده، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان خوزستان با اشاره به مطالبه ۱۸ همتی تامین اجتماعی این استان در برابر بدهی ۱٫۳ همتی این به مراکز طرف قرارداد گفت: مطالبات تأمین اجتماعی از کارفرمایان خوزستانی بیش از ۱۳ برابر بدهی ما به مراکز طرف قرارداد است.
به گزارش سرزمین مانا به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان با بیان اینکه با آماری که از همکاران بیمهای داریم در استان خوزستان بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان از کارگاههای مختلف مطالبه داریم که از این مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی قطعی و بیش از ۸ هزار میلیارد تومان بدهی برآوردی است.
دکتر عبدی زاده با اشاره به اینکه از طریق واگذاری اوراق مالی اسلامی ۱۶۶۰ میلیارد تومان بدهی مراکز دانشگاهی خوزستان تا دی ماه تسویه شده است گفت: بخش قابل توجهی از معوقات مراکز درمانی با تخصیص منابع به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد و با توجه به نقدینگی ارسالی از سازمان در هفته اول اسفند ماه و برنامه ریزی پرداختیها ، بابت مراکز غیر دانشگاهی و داروخانه های طرف قرارداد استان، ۴۸۲ میلیارد تومان به حساب مراکز پیش گفت واریز شد.
وی افزود: همچنین طبق توافق سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، بخش قابل توجهی به ارزش ۱۶۶۰ میلیارد تومان از اسناد دانشگاه های استان تا دی ماه تبادل مالی و تسویه شد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان با تاکید بر اینکه بیمهشدگان سرمایه اصلی تامین اجتماعی هستند، بیان داشت: اولویت پرداختها با بخش صعبالعلاج و خسارت متفرقه است و ۲۶ میلیارد تومان معوقات مراکز دیالیز پرداخت شده است.









