بیمه

دبیر کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کریم در حاشیه بازدید از مسابقات قرآنی سازمان تأمین‌اجتماعی؛ توسعه فعالیت‌های قرآنی در دستگاه‌ها باعث ایجاد نشاط در میان کارکنان می‌شود

در دومین روز از بیست‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان تأمین‌اجتماعی، جمعی از مسئولان امور قرآنی کشور شامل محمدرضا مسیب‌زاده مشاور وزیر آموزش‌و‌پرورش و دبیر کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور، علی رمضانی مشاور وزیر آموزش‌و‌پروش در امور رفاهی و فرهنگی و محمد بابایی مدیر اجرایی و ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن دفتر رهبر انقلاب با حضور در ستاد مرکزی این سازمان، ضمن بازدید از روند برگزاری این مسابقات، با تقدیر از اهتمام سازمان تأمین‌اجتماعی به فعالیت‌های قرآنی، نسبت به توسعه این فعالیت‌ها در دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف کشور ابراز امیدواری کردند.

به گزارش سرزمین مانا به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، مسیب‌زاده در جریان این بازدید ضمن تقدیر از فعالیت‌های قرآنی گسترده سازمان تأمین‌اجتماعی، گفت: شاید عموم مطلع نباشند که سازمان تأمین‌اجتماعی با وجود دامنه وسیع فعالیت خود از حوزه بیمه و درمان تا حوزه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، چه فعالیت‌های ارزشمندی در زمینه فعالیت‌های قرآنی دارد. توفیق داشتم که در سال گذشته به عنوان ناظر عالی شورای عالی مسابقات قرآن کشور هم در جمع عزیزان قرآنی سازمان تأمین‌اجتماعی حضور داشته باشم و این انگیزه‌ای شد که با حضور در این دوره از مسابقات نیز از نزدیک شاهد رقابت داوطلبان قرآنی این سازمان باشم.
وی با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر همواره بر قوام برگزاری این مسابقات افزوده شده اظهار داشت: در سال گذشته یکی دو رده سنی به فرزندان کارکنان محترم سازمان اضافه و در این دوره از مسابقات نیز شرایط برای حضور بازنشستگان گرانقدر سازمان تأمین‌اجتماعی فراهم شد. بسیار مهم است که در فضاهایی که جنس فعالیت کارکنان فنی است، شرایط برای فعالیت‌های قرآنی و انس با کلام‌الله مجید فراهم شود و سازمان تأمین‌اجتماعی الحمدلله در این زمینه پیشگام است.
مسیب‌زاده ضمن قدردانی مجدد از اهتمام سازمان تأمین‌اجتماعی در برگزاری مسابقات قرآنی، اظهار داشت: توسعه فعالیت‌های قرآنی باعث افزایش پویایی و ایجاد نشاط در میان کارکنان دستگاه‌های کشور می‌شود. خصوصا که این دوره از مسابقات با مشارکت خانواده کارکنان عزیز سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار می‌شود. قرآن صرفا برای تبرک و تیمّن نیست، بلکه کتاب زندگی است و ما باید تلاش کنیم که در همه عرصه‌های زندگی از نور قرآن بهره ببریم.
بر اساس این گزارش، محمد بابایی مدیر اجرایی و ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن دفتر رهبر انقلاب نیز در حاشیه بازدید از بیست‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان تأمین‌اجتماعی با تمجید از عزم و اراده این سازمان در توسعه فعالیت‌های قرآنی، گفت: امسال سومین دوره‌ای است که از نزدیک شاهد برگزاری این مسابقات هستم. بحمدلله کل سازمان تأمین‌اجتماعی از مدیرعامل محترم این سازمان تا معاونت فرهنگی در اهتمام به قرآن بسیار مصمم هستند و این نکته بسیار مهمی است. در حالی که وظیفه اولیه این سازمان فعالیت‌های قرآنی نیست و از این حیث عزم آنها در این جهت بسیار قابل تقدیر است.
وی با اشاره به سطح بسیار خوب شرکت‌کنندگان در این مسابقات، گفت: طی سال‌های اخیر شاهد روند برگزاری این مسابقات بوده‌ام و اطمینان دارم که انس با قرآن در این سطح، می‌تواند بر فضای فعالیت کارکنان سازمان بسیار موثر باشد و با توجه به مشارکت خانواده کارکنان می‌تواند نشاط را برای جامعه بزرگ مخاطبان سازمان تأمین‌اجتماعی به همراه داشته باشد.
بابایی با ابراز امیدواری نسبت به تداوم این مسابقات در سازمان تأمین‌اجتماعی، بر ضرورت همکاری میان‌دستگاهی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور تاکید کرد و افزود: چند سالی است که مجموعه‌ای با عنوان ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور که وظیفه آن هماهنگی میان مسابقات قرآنی است. همه دستگاه‌های کشور عضو این ستاد هستند و از ظرفیت خوبی برای توسعه شبکه قرآنی کشور برخوردار است. به نظر می‌رسد که این ستاد باید به برگزاری مسابقات در سازمان تأمین‌اجتماعی ورود کند و از ظرفیت بزرگ سازمان تأمین‌اجتماعی با بیش از 70 هزار کارمند و بیش از 47 میلیون نفر بیمه‌شده در جهت توسعه شبکه قرآنی کشور و ارتقای سطح انس با قرآن بهره‌مند شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، بیست‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان تأمین‌اجتماعی، با مشارکت بیش از هشت هزار داوطلب در سه مرحله و در پنج رشته حفظ، قرائت، اذان، نهج‌البلاغه و زندگی با آیه‌ها درحال برگزاری است.
این دوره از مسابقات، در چهار گروه سنی شامل  گروه آلاء (نعمت) مشتمل بر متقاضیان  6 تا 11 سال، گروه ولاء (محبت) مشتمل بر متقاضیان 12 تا 16 سال، گروه اعلی (بلندمرتبه) مشتمل بر متقاضیان 16 سال به بالا و گروه وجهاء مشتمل بر بازنشستگان همکار و بازنشستگان و مستمری‌بگیران برگزار می‌شود.

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.