حقوق بین الملل

اخبار بین المللی حقوق بشر در هفته اخیر

«سازمان ملل متحد» در ۲۹ ژانویه هشتاد و هفتمین نشست خود را برای بررسی گزارش‌های جمهوری آفریقای مرکزی، جیبوتی، یونان، ایتالیا، نیجر، عمان، تاجیکستان و ترکمنستان آغاز کرد.

✳️ «جمعی از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد» در ۳۰ ژانویه #اعدام صورت گرفته در ۲۵ ژانویه در ایالات متحده توسط استنشاق گاز نیتروژن را محکوم کردند.

✳️ «کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد» در ۳۰ ژانویه اظهار داشت که سه سال پس از کودتای نظامی ارتش، بحران #حقوق_بشری در میانمار رو به وخامت است.

✳️ «گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد شکنجه» در ۳۱ ژانویه نسبت به دست آوردن مدارک ادعایی یکی از #شاهدان کلیدی دادستانی در محاکمه یک فرد صاحب روزنامه و سردبیر از طریق #شکنجه، به مقامات چین هشدار داد.

✳️ «جمعی از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد» در ۳۱ ژانویه اظهار داشتند که حکم دیوان بین‌المللی دادگستری امیدی برای محافظت از #غیرنظامیان غزه در شرایط غیرانسانی، ویرانی و آسیب‌های جبران‌ناپذیر ارائه می‌دهد.

✳️ «کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل متحد» در ۱ فوریه از دریافت ادعاهای موثقی مبنی بر اعدام دست کم ۲۵ نفر در روستایی در منطقه مرکزی نارا توسط نیروهای مسلح مالی به همراه پرسنل نظامی خارجی، ابراز تاسف کرد.

✳️ «جمعی از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد» در ۱ فوریه اظهار داشتند که عملیات نظامی اسرائیل در غزه پس از حمله ۷ اکتبر حماس، به مرگبارترین و خطرناک ترین درگیری برای #خبرنگاران در تاریخ سالهای اخیر تبدیل شده است.

✳️ «جمعی از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد» در ۲ فوریه نسبت به تصمیم اخیر ۱۸ کشور مبنی بر #تعلیق_کمک‌های_مالی به آنروا ابراز نگرانی کردند.

برگرفته از کانال عصر حقوق بشر

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.